Hoe kan ik per iphone/ ipad scrabble spelen met mijn zus?

Mijn zus heeft een ipad en het lijkt ons leuk met elkaar te kunnen scrabbelen maar we weten beiden niet hoe dat moet maar wel dat dit mogelijk is.
Wie kan mij stap voor stap duidelijk maken hoe dat moet en dat ik haar kan uitnodigen om met mij dit spel te spelen?

5 jaar geleden
in: Tablets
3.1K
Amadea
5 jaar geleden
Scrabble weet ik niet, maar Wordfeud - veel gelijkenissen met Scrabble - is overal als app te laden.

Antwoorden (1)

Er bestaat nog geen Nederlandse scrabble voor de iPhone. Wel een Engelse, die niet erg goed wordt gewaardeerd:
https://www.appwereld.nl/app/scrabble-premium/311691366
Installeer dit spel, kies ‘Spel maken’ onderin en zoek naar een vriend om te spelen.

Een succesvolle variant is Wordfeud.
https://itunes.apple.com/nl/app/wordfeud/id428312806?mt=8
Maak tijdens de installatie een account aan. Kies hiervoor een willekeurige nickname die nog niet in gebruik is en voer een geldig e-mailadres in.
Om een spel te spelen, start je de Wordfeud app op. Je krijgt nu een zwart scherm. Tik het plusje in de rechterbovenhoek aan. Hiermee open je een nieuw spel.
Als je vrienden hebt die ook Wordfeud spelen, voeg ze dan toe via de optie 'New game with friend'. Daar vind je in de rechterbovenhoek weer een plusje, waarmee je op gebruikersnaam of mailadres kunt zoeken. Staat de vriend waarmee je wilt spelen ook in je adressenboek, kies dan de optie 'New game with contact' en voeg de vriend toe.
Zijn je vrienden niet online, of wil je eens tegen iemand anders spelen? Kies dan voor de optie 'New game with Random Opponent'. Het systeem selecteert dan automatisch een tegenspeler voor je. Het voordeel hiervan is dat de tegenspeler op dat moment ook online is, dus dat het spelletje direct kan beginnen.
Het doel van Wordfeud is dat je nieuwe woorden maakt, met de bestaande woorden op het bord. Wie als eerste is, moet beginnen met een woord dat over de ster in het midden van het bord heenloopt. De volgende beurten mogen op elke gewenste manier ingevuld worden, mits er tenminste één raakvlak is met een eerder geplaatst woord.