Qware tablet reset naar fabrieksinstellingen, hoe?

Ik heb hier de tablet van mijn buurmeisje,
Het is een qware QW TB-9718HD (gekocht bij de intertoys). Ookwel Qware 9,7" Tablet Pro4 HD 8Gb
Er is iets gebeurd, nu word er gevraagd om te ontgrendelen met het Gmail account. Maar die weet ze niet. Ook het wachtwoord niet. Ook geeft het scherm aan 'te veel patroon pogingen'. Er is geen verbinding met een wifi netwerk, dus ik kan ook niet een ander gmail adres laten 'verifieren'.

Nu heb ik 0,0% ervaring met android tablets (ben een Apple gebruiker).

Nu wil ik graag de tablet terugzetten naar fabrieksinstellingen. Heeft dat überhaupt zin? Bij Apple kan je de tablet alleen opnieuw installeren als je jouw huidige appleid met wachtwoord weet om te veranderen van apple id.

De volgende pogingen om te resetten heb ik uitgevoerd:
- reset gaatje met een paperclip
- reset gaatje en uitknop
- uitknop lang ingedrukt
- uitknop met -toets
- uitknop met +toets
- uitknop met - en + toets
Etc etc. Wellicht speelt de duur van het indrukken een rol?

Online Support van qware is waardeloos, had firmware gevonden van het apparaat, ...gedownload, blijkt de firmware van een hele andere tablet te zijn (volgens de leesmij.txt).

Ik hoop dat je mij kan helpen!
En alvast bedankt.
Groet Auke

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tablets
5.5K

Antwoorden (2)

Ik vrees dat het geen zin heeft zonder het email en ww van google account .
ik kan me voorstellen dat de recentelijke wijzingen google + ed daar iets mee heeft uit te staan.

Heeft ze die wellicht ook op andere pc (via google chrome ) ? waar ze nog wel kan inloggen ???
als dat wel mogelijk is
kijk dan eens
hier
https://support.google.com/accounts/?hl=nl#topic=3382255
om eventueel extra email adres voor account herstel ed toe te voegen
geheime vraag, telefoonnummer etc
doe dat dan wel via haar pc

Vergeet niet dat u Chrome niet moet instellen met uw Google-account op een openbare of niet-vertrouwde computer. Als u Chrome instelt met uw Google-account, wordt een kopie van uw gegevens opgeslagen op de computer die u gebruikt, en zijn uw gegevens toegankelijk voor andere gebruikers van dezelfde computer. Als u uw gegevens wilt verwijderen, verwijdert u de gebruikersnaam waarmee u bent ingelogd.
end citaat

Pas als je dat op orde hebt dan heeft het zin om te resetten.
die patroon swipe zou daar mee wel op te lossen zijn.
Anders loop je zelf na een reset vast op hetzelfde euvel.
tenminste op haar gmail
die patroon swipe App zou op zichzelf ook een oplossing moet bieden voor
dit probleem.
maar dat is waarschijnlijk weer gekoppeld aan dat Google account.

probeer niet via wifi te werken maar via de usb kabel? (op haar pc)

Het is eigelijk wel nodig om via haar pc te werken omdat dat enige manier waarop je de tablet eigenlijk kan resetten naar fabriekswaarde
als zij hem via een vertrouwde pc ( gmail account) vrij geeft.
(Alsof ze hem verkoopt) dan krijg je pas een clean tablet
die je daarna weer gewoon kan inrichten op haar naam (gmail account)
10 jaar geleden
Volgens de handleiding van de QW TB-9718HD is er nu alleen nog de mogelijkheid terug te zetten naar fabrieksinstellingen. In de bron vind je verder hoe je dit kan doen en wat de gevolgen zijn.