Magnetron hoeveel watt is 100 graden?

hoeveel Watt is 100 graden in een magnetroninhoud van 0,02145 m3

1.4K
tinus1969
11 maanden geleden
Die berekening kun je niet maken.
tinus1969
11 maanden geleden
Het is net zoiets als ‘hoeveel meter is 100 liter’
AnnBoo8146
11 maanden geleden
De hoeveelheid Watt van de magnetron bepaalt niet de temperatuur, maar bepaalt hoelang het duurt voordat een bepaalde temperatuur wordt bereikt.
TurfGraver
11 maanden geleden
Temperatuur zal ook van de hoeveelheid vocht in gerecht afhangen.
Zo kan de saus in lasagne al droog koken terwijl de pastavellen nog koud zijn (te snel opwarmen).

Antwoorden (1)

Plaats een energie meter.
11 maanden geleden
LeonardN
11 maanden geleden
Dat is geen antwoord.
Ten eerste geeft een magnetron zelf al aan hoeveel watt deze uitgeeft.
Ten tweede als je nu een x aantal watt meet, wat weet je dan?
Je geeft ook niet aan dat je een temperatuur moet meten?!
Het antwoord zou een getal moeten zijn, maar... Je mist het punt. (de reacties leggen het al uit)
Er is niet echt een antwoord op deze vraag omdat je een aantal factoren niet meeneemt.
Met 600 watt kan je een glas water vast tot 100 graden brengen en met de helft ook.
En misschien wel met nog veel minder, zolang de magnetron goed geïsoleerd is op warmte. Een vraag die wel beantwoordbaar is:
Hoeveel tijd (seconden) neemt het in beslag om met een gemiddelde magnetron op 1000 watt 1 liter water op te warmen tot 100 graden?
redhouse
11 maanden geleden
Dat is duidelijk