Stroomt het bronwater bij een warmtepomp ook door de radiatoren?

Of is dat water daarvoor te vies?

1.1K
TurfGraver
een jaar geleden
Nee. "Bron water" is ook gewoon een gesloten systeem. Energie word via een warmte wisselaar systeem gebruikt of niet (afhankelijk van temperatuur).
TurfGraver
een jaar geleden
Er zijn systemen die "natuurlijk" water rondpompen (indien geschikt) wat dus gefilterd word.
Maar ook deze circuit staat los van de cv circuit en loopt dus niet door je radiatoren.
Cryofiel
een jaar geleden
@TurfGraver, ik stond op het punt deze vraag te beantwoorden... tot ik besloot eerst de reacties even te lezen.

Ik zag dat jouw reacties precies mijn voorgenomen antwoord waren...

Als jij nu jouw reacties samenviegt en er een antwoord van maakt, is de vraag netjes beantwoord, kan ook @ronron1212 ervan leren, en krijg jij van mij een plusje.
TurfGraver
een jaar geleden
Mag jij doen Cryofiel. :)
Plusjes interesseren mij niet. ;)

Antwoorden (1)

Nee, het bronwater zoals je het noemt doorstroomt de warmtepomp waarin de warmtewisselaar de onttrokken warmte overbrengt op het CV-water
12 maanden geleden