Wat is de functie van een glasplaat in een (combi oven) magnetron als deze geen draaiplateau heeft?

Wij hebben een combi oven met magnetron zonder draaiplateau. toch zit er een losse glasplaat bij. Wat is de functie? (Anders dan een bord om eten op te warmen).

3.8K

Antwoorden (1)

Glas stoort de microgolven niet (metaal wel)

De microgolven zijn het meest efficiënt in het midden van de oven. Wanneer je dus iets op wil warmen met de magnetronfunktie dan is het de bedoeling dat je je bord met eten op de glasplaat in het midden van de oven plaatst.