Ik zou een oven nooit bovenop een magnetron zetten in verband met de intense warmte. Ook moet je rekening houden met lucht verplaatsing van de hitte en eventueel heet materiaal wat misschien schade na langdurig gebruik kan veroorzaken. Wat je zou kunnen doen is hitte bestendig verhoging aanbrengen of een stuk hout er tussen (moet wel ruimte tussen zitten) zodat je toch lucht verplaatsing hebt aan alle kanten.
2 jaar geleden
TurfGraver
2 jaar geleden
"Ook moet je rekening houden met lucht verplaatsing van de hitte en eventueel heet materiaal wat misschien schade na langdurig gebruik kan veroorzaken."
"of een stuk hout er tussen" 8-|
RobertB96
2 jaar geleden
Ja bedoel dat stuk houd als een soort tafeltje zegmaar.
Ja dat kan. De oven is afgeschermd tegen de hitte. Daarvoor maakt het geen verschil of hij nou op een kunststof aanrechtblad staat of op een ander apparaat.
Bovendien zal je magnetron een metalen kap hebben. Die kan goed tegen warmte.
Zet wel je oven OP de magnetron, en niet andersom. De warmte uit de oven zal immers naar boven trekken.