Hoe maak ik de dubbele glasplaat van mijn ovendeur van binnen schoon?

Ik heb een inbouwoven met het fornuis erboven. De deur (ofwel: klep) heeft als venster een dubbele glasplaat. Bovenaan is het open dus van boven komt er incidenteel wat tussen die glasplaten terecht. Bijvoorbeeld wat sop dat omlaag druipt als ik het fornuis schoonmaak of wat eten dat is overgekookt. Dan blijft er zo een druipspoor achter op de binnenzijde van de glasplaten. Die opening is een spleet van ongeveer 40 cm lang en 5 mm breed

1.7K
Griffin
2 jaar geleden
Wat voor merk fornuis? Als die glasplaat los gemaakt kan worden, dan staat dat zeker in de handleiding vermeld, het verschilt per merk/type hoe.
Poet
2 jaar geleden
IKEA Whirlpool inbouwoven

Antwoorden (1)

normaal gezien kan je die glasplaat naar beneden duwen en dan uitklikken(zit onderaan met twee uitschuifbare klemmen vast,dus gewoon even naar beneden drukken),proper maken en weer via die klemmen naar zijn goede stand laten komen.
(eigen ervaring)