Kan ik mijn diepvriezer op de afwasmachine plaatsen? Dit omwille van plaatsgebrek.

Dit omwille van plaatsgebrek. Alvast bedankt voor je reactie. Groetjes Zahra

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.7K
Antoni
3 jaar geleden
Mij lijkt een afwasmachine lichter dan een diepvriezer. Ik zou er daarom voor kiezen om de afwasmachine op de diepvriezer te zetten, en niet andersom, maar waarschijnlijk kunnen anderen hierover beter adviseren, bijvoorbeeld verkopers en installateurs van witgoed.

Antwoorden (2)

Ja, dat kan, maar wel met een tussenstuk. Die kan geleverd worden door een witgoedzaak. Dit tussenstuk is om de druk te verdelen
En om beschadiging te voorkomen
Toegevoegd op 15 januari 2021 15:15: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Zo'n tussenstuk is vooral handig bij een wasdroger vanwege de uitschuifplank (en lijst om verplaatsing door trilling te voorkomen).
Voor een vriezer zie ik die noodzaak van een tussenstuk niet. Kan prima zonder. Kijk eerst wel even of je nog in/bij alle lades kan van de vriezer; de eerste lade kan wel eens erg hoog uitkomen.
Ik vraag me af of de pootjes en de opbouw/ombouw van de afwasmachine het gewicht van een volle afwasmachine PLUS het gewicht van een volle vriezer aan kunnen. Een volgeladen vriezer kan behoorlijk wat wegen.

Ik zou er sowieso iets tussen leggen om de druk te verdelen, als het een losstaande afwasmachine is. En wellicht een aparte constructie maken om de afwasmachine heen die stevig genoeg is om de vriezer te dragen. Bij een inbouwmachine zit er waarschijnlijk al een werkblad boven. Controleer ook dan of het werkblad het gewicht van de volle vriezer aan kan.