Wat is de status van mijn rookmelder?

Gister ging mijn rookmelder af omdat ik iets op het vuur vergeten had, maar ik kwam er niet bij om hem uit te doen op het plafond. Er was verder niks aan de hand dus ik wilde hem zo snel mogelijk uitzetten voor mijn buren wakker werden en er wellicht een alarm werd ingeschakeld. Ik kwam niet bij het knopje maar heb wel hard met een verlengstuk op de rookmelder getikt uit paniek, hierdoor ging hij tot mijn verbazing wel uit ( ik was erop gericht om op het knopje te drukken) . Normaal gesproken brand er een groen en rood lampje. Nu doet hij echter niks meer en lijkt hij uit te zijn. Ik ben bang dat de rookmelder vanzelf weer aangaat, ik weet niet zo goed wat de status is. Iemand die er verstand van heeft?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Klinkt alsof je hrm kapot gemaakt hebt
crispy
3 jaar geleden
Als de lampjes uit zijn doet hij het niet meer.

Antwoorden (1)

Als het goed is zit er een knopje op om de werking te testen. Druk hierop en de rookmelder piept een keer of drie. Dit is het teken dat het werkt.

Rookmelder (met Co2-functie) zijn overigens niet duur. Voor ong. twee tientjes heb je een nieuwe.