Ik heb altijd moeite de glazen plaat van de magnetron op het draaikruis te leggen. Heeft iemand tips?

Omdat ik altijd een beetje beef is het voor mij lastig de draaiplaat goed op het draaikruis te leggen.

Picture for question
tinus1969
3 jaar geleden
Waarom laat je die glazen plaat dan niet op zn plek zitten?
Pieterke
3 jaar geleden
@tinus1969: Omdat hij ook weleens schoongemaakt moet worden.En dat gaat niet altijd als ik hem in de magnetron laat zitten.
Pieterke
3 jaar geleden
En de rest van de magnetron schoonmaken gaat ook beter als je de glazen plaat eruit haalt.

Het beste antwoord

Als je de plaat er eenmaal goed op hebt liggen, probeer dan voorwerpen te vinden die precies in de ruimte achter het draaiplateau passen. Afhankelijk van het formaat magnetron en maat van de draaischrijf kunnen dat bijvoorbeeld 2 glazen, kopjes, eierdopjes, houten blokjes of iets dergelijks zijn.

Als je iets hebt gevonden dat precies in de hoekjes past, dan zet je die eerst in de magnetron, dan de glazen plaat er eenvoudig tegenaan en dan de voorwerpen uit de hoekjes weer verwijderen. De plaat zou dan precies op de goede plek moeten liggen.

Meestal moet je het draaiplateau nog een beetje ronddraaien om hem precies goed op het draaimechanisme te krijgen. Doe dat voordat je de voorwerpen verwijderd. Je kunt dan makkelijk draaien zonder dat het draaiplateau van zijn plek verschuift.

Als je bang bent dat je de hulpvoorwerpjes eens vergeet eruit te halen, zorg dan dat je voorwerpen gebruikt die geschikt zijn voor de magnetron. Dus geen metaal.
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Dank voor de tip. Ik ga het proberen.

Andere antwoorden (1)

Draai het kruis zodanig, dat een wieltje helemaal achter zit.
De glazen plaat heeft aan de onderkant (tegen de rand aan) een ribbel die tegen de wieltjes van het kruis moet lopen. Leg de plaat tot over het midden van het kruis. Steun hem voorzichtig op het kruis en schuif hem langzaam naar achter. Als je voelt, dat de plaat tegen het wieltje stoot schuif je hem nog net een stukje verder Je hoort een soort tikje. Als je aan de plaat draait moet je voelen, dat hij op de wieltjes loopt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Dank voor de tip. Ik ga het op deze manier proberen.