Hoe kan je een hete elektrische kookplaat afdekken?

Kat springt op aanrecht en kan poten verbranden?

4.7K
Abcde
3 jaar geleden
Er bestaan speciale afdekplaten voor kookplaten, ook die op elektrische kookplaten passen. Zoals deze bijv.
https://www.otto.nl/p/10031166135/universele-afdekplaat-wenko-chili-set-van-2/#?itemId=10026633845
Als je zoekt op afdekplaat elektrische kookplaat krijg je meer keus in afbeeldingen en materialen. Ik zou kiezen voor een model op pootjes omdat daar de warmte tussenuit kan.

Antwoorden (4)

Door er ene hekje voor de te zetten. Er mag niets bovenop.
3 jaar geleden
Ik denk dat katten wel vernemen of iets heet is.
Onze kat springt ook wel top het aanrecht, maar als hij in de buurt van het elektrisch fornuis komt springt onze kat er net zo snel weer vanaf
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zet de kookplaat uit en zet er dan een grote kookpan onderste boven over heen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Op hete platen zet ik altijd een pan met koud water, dat voorkomt verbranden van kattenpoten en kindervingers. En je hebt na het eten geluk warm water voor de afwas.
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Geluk=gelijk
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ooooh! Dit is slim! Had ik daar zelf maar aan gedacht toen ik nog kookplaten had. Ik heb de gekste dingen gedaan om de katten uit de keuken te houden.