Weet iemand waarom vrijwel nergens op het internet AC/AC adapters te vinden zijn?

Hallo! Ik ben op zoek naar een AC/AC adapter voor een van mijn oudere kersthuisjes. maar kan er geen vinden op het internet. Het zijn vrijwel allemaal AC/DC adapters. Ik had toch gedacht dat het vinden van een 6V ~ 1000mA adapter niet zo moeilijk zou zijn. Weet iemand waarom er vrijwel geen te vinden zijn of waar ik er misschien wel een zou kunnen kopen? De oude (kapotte) Adapter is in een foto bijgevoegd.
MVG. Thomas Mulder.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
ronron1212
6 jaar geleden
https://www.allekabels.nl/adapter_omvormer/ac-dc-adapter.html?gclid=Cj0KCQjwvuDPBRDnARIsAGhuAmbnE7LSA0oB3Kd1_ptizlyI1ZzD4VDDCLn_VdCtEhsaD3pTj_Y3v28aAoX5EALw_wcB
TurfGraver
6 jaar geleden
Gaat het om lampjes? Dan zou een dc adapter ook kunnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212 dat zijn helaas alleen AC/DC adapters ik zoek echt alleen AC naar AC.
TurfGraver Gaat helaas om meer dan alleen lampjes. Ook muziek en een ronddraaiend stukje. Heb al eens een AC/DC aangesloten maar dit werkte helaas niet correct, lampjes deden het wel gedeeltelijk maar de rest niet.
TurfGraver
6 jaar geleden
Ah, dan zou ik voor een 6v transformator gaan.
https://www.allekabels.nl/transformator/7371/1072193/transformator.html
Wel beetje zelfbouw, maar makkelijkst.
Utrecht
6 jaar geleden
Wellicht zit hier iets tussen. Meeste overigens wel maar 300mA https://www.ebay.nl/sch/i.html?_odkw=6v+AC%2FAC+adapter+1000mA&LH_PrefLoc=2&_sop=15&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=6v+AC%2FAC+adapter+&_sacat=0
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik woon zelf in een stad met veel kringloop winkels. en soms liggen er bakken vol met van die soort gelijke adapters. en voor een lage prijs natuurlijk

Antwoorden (1)

Je hebt waarschijnlijk niets aan mijn antwoord: er is vrijwel geen vraag naar.