hoe kan het dat een (mijn) personenweegschaal hetzelfde gewicht aanwijst nadat je je hebt uitgekleed?

Toegevoegd na 1 uur:
de weegschaal is tot honderd gram nauwkeurig, hij is elektronisch
het gaat niet om een paar gram verschil, maar om een kilogram of zo,
van de weegschaal afstappen en er weer op, levert geen ander gewicht op.
de weegschaal af laten slaan en daarna weer erop levert nog altijd hetzelfde gewicht op,

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Staat de gevoeligheid van de weegschaal niet ergens vermeld? Het kan zijn dat ze niet gevoelig genoeg is. Weegt ze tot op 100 gram of hoger?
Rieneke1
6 jaar geleden
Sommige geven als je er weer op gaat staan het laatst weergegeven gewicht. Stap eraf en nogmaals erop en je zal het juiste gewicht zien.

Antwoorden (1)

Dan is je weegschaal niet nauwkeurig genoeg om deze verandering in gewicht op te merken.