Hoe krijg ik Wi-Fi in mijn schuur?

Hallo allemaal,

Ik wil graag Wi-Fi hebben in mijn schuur, deze staat echter 30 meter vanaf onze modem in het huis, hierdoor is er geen bereik in de schuur. Nu ligt er wel een telefoonkabel vanaf onze modem door naar onze schuur, is er dan de mogelijkheid om in de schuur een nieuwe modem aan te leggen? Of werkt dat niet zo?

k heb ook gehoord van Wi-Fi repeaters, maar het blijkt dat deze niet allemaal zo goed werken op bepaalde afstanden, welke Wi-Fi repeaters raden jullie aan voor een afstand van 30 meter?

M.v.g.

Bart!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is die telefoonkabel 2 draads of 4 draads?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Repeaters is het begin van het einde... waardeloos spul, halveert je wifi snelheid, latency is om te huilen zo slecht....

Antwoorden (2)

Met een repeater o.i.d gaat je dat niet lukken, daar is de afstand gewoon te groot voor..
Wat wel werkt is een CAT5 (of hoger (CAT6) als je het zelfde proces niet over 5 jaar nog een keer wilt doen om bij de tijd te blijven) aan de telefoonkabel vast te knopen, en dan aan de telefoonkabel in de schuur voorzichtig beginnen te trekken (anders schiet te knoop los en moet je moeilijkere stappen ondernemen) laat even iemand bij de meterkast (of waar de kabel ook maar vandaan moet komen). Als de kabel er dan ligt, plug je de kant in huis, in de gele poort van je (providers) router en de andere kant in een access point. Ik heb zelf voor op mijn kamer (waar de PC en de PS4 op zit) een TP-LINK Archer C2 staan, je kan natuurlijk ook altijd even langs de MediaMarkt o.i.d om naar advies over welke access point je moet hebben. Probeer dit maar eens, mocht je alles ingeplugt hebben maar het werkt niet, kan je altijd het nog even posten, of mailtje o.i.d sturen!! Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
De prijs van de Archer C2 ligt nu rond de 50,- euro..
Kijk ook even op Coolblue naar dit lijstje: https://www.routercenter.nl/category/199741/beste-routers.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je zou ook gewoon een PLA setje* kunnen kopen bij diezelfde Mediamarkt en laat je het Internet via de stroomaansluiting lopen(vermits daar een stopcontact is natuurlijk) Er bestaan setjes waarbij één van de twee ook een access-point is en sla je twee vliegen in één klap.

* Power Line Adapter
Zie: https://www.bol.com/nl/p/devolo-dlan-500-wifi-powerline-2-stuks-nl/9200000010719717/?suggestionType=browse

BTW: Als die telefoonkabel 4 draads is, kun je daar zonder een CAT5 te trekken makkelijk een 100Mbit lijntje van maken. Hoe? Dat zie je hier: http://www.peakelec.co.uk/art/4wirepatch.gif