Moet Kookplaat en Inbouwoven van zelfde merk zijn?

Oven en plaat zijn Whirlpool. Van kookplaat doet nog maar één zone van de vier dienst. De rest is dood.
Kan ik van ieder ander merk een nieuwe kookplaat kopen, of moet dat van hetzelfde merk zijn? Is er een soort koppeling oven met kookplaat?
Zou ik bv een Ikea oven en AEG kookplaat kunnen kopen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
let er wel op dat je nieuwe kookplaat even groot of groter is i.v.m inbouwen. het gat groter zagen is makkelijker dan kleiner zagen.
bamibal
7 jaar geleden
Let er wel op dat sommige kookplaten en ovens wel degelijk bij elkaar horen. De bedieningsknoppen voor de kookplaat zitten dan op de oven.

Antwoorden (1)

De kookplaat is los van de oven en kan dus best van een ander merk zijn.
Het zou kunnen zijn dat de aansluitkabels aan elkaar gemaakt zijn, maar dat kan ook met verschillende merken.
jc54