Er komt bijna geen water uit het slangetje van de wasmachine zeef, maar wel uit de zeef zelf, hoe kan dit?

Ik maak regelmatig de zeef van mijn wasmachine schoon. Ik maak dan eerst het slangetje open zodat het water eruit kan lopen. Maar er komt dan heel weinig water uit. Soms komt er nog wat uitgedruppeld als ik het slangetje wat in- en uittrek en wiebel, maar meer dan een bodempje komt er niet uit. Vervolgens draai ik de zeef open en dan komt er toch nog een hoop water uit.
Waarom komt dat niet uit het slangetje?

Toegevoegd na 3 uur:
DIt is al sinds ik hem heb, ongeveer 2.5jr (nieuw gekocht).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
Amadea
8 jaar geleden
Dat doet vermoeden dat (gedeeltelijke) verstopping van de gaatjes van de zeef er de oorzaak van is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar dit is al sinds ik hem heb, nu bijna 2.5jr, dus dat lijkt me niet zo waarschijnlijk?

Het beste antwoord

Heb je al eens gekeken of er niks in dat slangetje zit?
Uit ervaring weet ik dat hier soms wat pluis inzit en dan kom er door dat slangetje geen water, dan ga ik er eens met een satéstokje in en dan is de verstopping weg en kan het water weer door het slangetje.
Succes met je wasmachine.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan ik wel eens proberen, al kom ik dan niet tot het einde, want het slangetje is langer dan een satéstokje.
Maar wel een goede tip.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan een langer stokje gebruiken he, heb je geen van die groene plantenstokjes in huis? Dat kan het misschien ook doen, en die zijn langer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk er juist aan dat ik in het verleden ook wel eens een breinaald heb gebruikt om het slangetje open te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga es op zoek naar iets wat ik kan gebruiken (en waarmee ik het slangetje niet kapot steek ;) ).