Heeft ieder huishouden recht op de aanleg van een coaxkabel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom?
Als je geen coax hebt, heb je waarschijnlijk nog de keuze tussen DSL en/of glasvezel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook die heeft niet iedereen. DSL is redelijk overal aan te sluiten. Maar dan moet je wel een koper telefoonaansluiting hebben. En dat is niet overal en niet van voldoende niveau. En in de aanleg van koper wordt niet meer geïnvesteerd. En in coax ook niet meer. Nu heeft iedereen het over glasvezel en de glazing van de wijken en steden.

Antwoorden (2)

Nee kijk maar in de buiten gebieden daar heeft niemand kabel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In verleden was het zo dat niet elk huishouden een aansluiting had op stromend water, gas, elektriciteit, telefoon of ander algemene nutsaansluiting.
Dus er is geen sprake van een recht, maar een gunst. Wel kan een overheid het recht wel toekennen. Hierbij zal een uitzondering gemaakt worden voor bijvoorbeeld een buitengebied of een huishouden zonder vaste verblijfplaats.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou dat per se coax moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de vraag gelezen als internet-kabel of tv-kabel. Heden is glasvezel de manier waarop de huishoudens informatie binnen krijgen, maar vroeger was het coax of koper. Heden gaat zelfs de telefoonsignaal over glasvezel. Alles is digitaal. Nu ben redelijke thuis in die datacommunicatie wereld, maar ik zou niet kunnen zeggen wat de opvolger is van glasvezel. Of het zou high speed draadloos moeten zijn. Dit werkt goed in de steden en waar veel huishoudens zijn. In de buitengebieden werkt het ook, maar dan moet je een slim te werk gaan. En dat is te technische om hier uitgebreid uit de doeken te doen. En ik moet natuurlijk even checken of andere ook op dat zelfde idee zijn gekomen. Anders heb ik een goud idee in handen.