Waar vind ik de koolstofborstels in een bosch wasmachine?

We hebben een Bosch maxx 6 electronic wasmachine en nu gaat de machine wel aan, maar draait de trommel niet meer. Nu weten we via informatie op het internet dat dit waarschijnlijk aan de koolstofborstels moet liggen en dat deze vervangen moeten worden. Nu hebben we de bovenkant en de achterkant losgemaakt, maar weten we niet waar de koolstofborstels moeten zitten en als we nieuwe gaan bestellen welke dan geschikt zijn. Wie kan ons helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De motor zit vaak onderop het trommelhuis bevestigd. Kantel de wasmachine naar achteren en je kunt de motor van onderaf zien zitten.
Op motoren met koolborstels zijn deze bevestigd met een schroef. Ook zie je een draad er naar toe lopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ en die motor ziet over (ongeveer) zo uit:
http://www.datrepareerikzelfwel.nl/winkel/artikel/1294/wasmachine-motor-siemens-bosch-144797
de borstels zitten aan de zijkant/achterzijde, rechtterkant op de foto.