Weet iemand hoe ik het front verwijder van een wasmachine bauknecht WAK3462?

Ik heb alle schroeven van het front van de wasmachine al losgedraaid, maar er zit geen beweging in, ik krijg het front er niet af. Er zit een bh-beugel tussen binnen- en buitentrommel. Kan iemand mij helpen?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
meestal moet eerst de bovenkant eraf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe denk je het front er weer op te krijgen als je het er eindelijk af hebt?

Antwoorden (1)

De wat uitgebreidere gebruiksaanwijzing die ik online kon vinden geeft hierover geen nadere informatie.
Een zelfde vraag voor een andere Bauknecht wasmachine is een jaar geleden geweest en summier beantwoord (maar niet met een beste antwoord bekroond). Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huishoudelijke-apparaten/verwijder-front-bauknecht-wa-2560.377418
Dit doet vermoeden dat het niet al te eenvoudig is voor de leek, en dan is het misschien beter om er een handig iemand (zoals de vakman) bij te halen. Als je iets stuk maakt wordt dat alsnog onvermijdelijk, maar dan met meer kosten.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en welke vakman zou dan de beste zijn?
Bordensteker
9 jaar geleden
Dit probleem komt denk ik vaak genoeg voor, dus er moeten mensen zijn die hier de minst omslachtige aanpak voor weten. “Heb dit ook wel eens gehad. Beugel zat toen tussen de trommel met gaatjes en de buitentrommel.
Wat deed de wasmachinemonteurman? Hij ging met zijn hoofd helemaal in de trommel, sterke lamp erbij, en kon toen door de gaatjes heen zien waar de beugel zat. Met een sterke magneet heeft hij toen de beugel naar de gaatjestrommel getrokken en zo, met het nodige gepruts, die beugel eruit weten te halen. De hele trommel eruit halen zou een veel ingrijpender (lees: duurdere) operatie zijn geworden.
Je zou dus zelf, gewapend met lamp en magneet, iets dergelijks kunnen proberen; veel succes!” Een sterke magneet kun je misschien halen bij de witgoedreparateur, of bij een auto-elektra-specialist. http://forum.viva.nl/forum/Overig/Hoe_krijg_ik_die_bhbeugel_uit_mijn_wasmasjien/list_messages/15515 Kortom: zoek eens goed op de woorden wasmachine en beugel, en bekijk de resultaten, wellicht los van het merk Bauknecht.
Tenslotte is de voorkant op zich niet de kern van het probleem, alleen maar van de vraagstelling. Het komt zo vaak voor, dat het al meerdere keren op het forum van www.klusidee.nl behandeld is.
De standaardaanpak is kennelijk om aan de achterkant het verwarmingselement uit de kuip te verwijderen, dan heb je een redelijk gat om iets uit de kuip te vissen. Het rubber van de aansluiting tussen kuip en afvoerpomp is inderdaad ook een mogelijkheid, als je er bij kunt komen.
http://youtu.be/xv1cDhg_QK4 beha beugel verwijdern uit een Miele. Daarvoor moet je inderdaad de voorkant openmaken. In elk geval is Klusidee een goede plek om te zoeken of je zelf de vakman kunt vervangen.