Hoelang gaat een batterij mee ,?

Hallo zow graag willen weten hoeveel uur mijn batterij van 12 volt mee gaat als ik er 2x 10 wat lampjes op aan sluit Dit stond ook nog op de batterij 140 Ah 800 A

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K
Amadea
9 jaar geleden
Om wat voor soort lampjes gaat het, hoeveel uur per dag staan die aan?

Antwoorden (1)

Klopt het dat het om een flinke accu gaat, 140Ah bij 12 V is best veel.

140Ah
dat betekend dat ie 140 uur lang 1 A (ampere) kan leveren

(ik ga er even vanuit dat de lampje ook precies 12 volt zijn)
2 x 10 watt =20 watt
watt =voltage x ampere
20 = 12 x A
A = 20/12 =1,67 A
140/ 1,67 = 83 uur

Toegevoegd na 5 minuten:
Die 800 A is de stroom die de accu (kort) kan leveren, bijvoorbeeld tijdens het starten van een auto.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Merci dit had ik echt nodig en jha het is geen klein batterij ;p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een startaccu (aan de 800A te zien)
Beter kan je een huishoudaccu gebruiken voor lampjes e.d. Goeie kans dat je een 2e hands accu gebruikt, dan ga je die 83 uur niet halen, maar je zal een eind komen.