Kan ik een vaatwasser en een wasdroger op dezelfde afvoer en toevoer aansluiten?

We hebben namelijk maar 1 waterkraan en 1 afvoerpijp. Is er een mogelijkheid om dit te splitsen?

Toegevoegd na 1 uur:
Foutje: wasdroger moet wasmachine zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.5K

Het beste antwoord

Ja:
Op de kraan een: wasmachinekraan splitter
Google maar, ik heb er eentje van kunststof, bij bouwmarkt of onderdelenhuis te koop.

Op de afvoer een Y stuk en 2 stukje buis lijmen en even netjes vastmaken.
Het zou een probleem kunnen geven als ze tegelijk water afpompen.

Een ander probleem is de stroomtoevoer.
Komen ze op dezelfde groep te staan?
Wat ik doe is de vaatwasser aanzetten en de wasmachine 2 uur later laten beginnen.
Dan kan het ook niet fout gaan met het afpompen.
(officieel horen twee zware apparaten niet op dezelfde groep)

Toegevoegd na 1 minuut:
Die in de bron dus

Toegevoegd na 2 minuten:
en de afvoer zoals in het laatste plaatje van bron 2
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je! De apparaten zullen waarschijnlijk nooit tegelijkertijd aan staan, maar ze zitten wel op dezelfde groep. Moet dus geen problemen opleveren. Dan ga ik even op zoek naar een aanvoersplitter en een afvoersplitter!

Andere antwoorden (1)

Je wasdroger heeft sowiezo toch geen aanvoer nodig ?
of is het een combi wasmachine was droger ?
En een wasdroger heeft toch een stoom afvoer nodig ?
of is het een condensdroger met vangbak en afvoer ?

Dat laatste neem maar een klein buisje denk ik

Maar iets meer uitleg is handig ?

het moet wel lukken denk ik
Voor een aanvoer zal er vast wel een splitter te vinden zijn
desnoods 2 kranen V stuk
En op de afvoer (als je daar ruimte hebt) kun je een pvc koppel stuk
en pvc bocht inlassen ?
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet wel iets met een klep want anders zuigt de vaatwasser het water aan uit de wasdroger... Ik heb dit moeten doen met mijn vaatwasser die de chifon van m'n wasbakken in de keuken leegtrok.
ronron1212
9 jaar geleden
Je moet ook zorgen dat de afvoer niet verstopt. Er moet lucht in de pijp kunnen blijven komen.