Word er ook stroom verbruikt als je de stekker in het stopcontact laat zitten?

Ik zit 's avonds vaak nog even op me laptop, als ik klaar ben en ga slapen dan laat ik vaak de stekker nog in het stopcontact zitten maar haal ik hem wel uit me laptop, ik vraag me af of dit ook stroom kost. Als dat zo is vraag ik me ook af of er stroom wordt verbruikt als je je stekkerdoos in het stopcontact hebt zitten maar er geen stekkers in hebt zitten. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een oplader ongebruikt in het stop contact verbruikt stroom , zo'n 20€ op jaar basis . En ja zo zijn er nog vele verbruikers van tv's in slaap stand sommige koffie apparaten enz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een schakelklok gebruikt meer stroom dan een moderne adapter die z'n stroom vermindert als de accu van het apparaat dat hij oplaadt vol is...

Het beste antwoord

ja dit gebruikt nog steeds 'n beetje stroom, er gaat nog steeds stroom door de spoel van de adapter wat nog stroom verbruikt.
er zijn meerde apparaten in huis die zo ook stroom verbruiken, denk aan de tv die je tegenwoordig aleen met de afstandsbediening uit zet ed. vaak zitten de adapters ingeboud in de apparaten .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank voor dit antwoord, dat bevestigd ook dat mijn antwoord correct is en toch wel degelijk stroom verbruikt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (2)

Het zou handiger zijn om de stekker van de adapter los te trekken in plaats van de plug in de laptop. Een stekkerdoos waar geen stekkers in zitten "gebruikt" geen stroom: om stroom te laten lopen moet er een verbinding zijn tussen tenminste een stel gaten van de stopcontacten van de stekkerdoos. Als je een stekkerdoos met een schakelaar met neonlampje hebt dan zul je wel een klein beetje stroom trekken, maar minder dan 0,5W op jaarbasis geeft een gebruik van ongeveer 4 kWh - dat is ongeveer 1 hele euro per jaar bij de huidige stroomprijs....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je laptop niet aan staat dan wordt er in principe geen stroom verbruikt. In ieder geval niet totdat de accu (weer) vol is.
Wanneer er een trafo in je adapter zit (een spoel dus) dan is er geen verbruik, een onbelaste trafo verbruikt niks. En zelfs al "lekt" er iets dan kost je dat nog hooguit 10 cent per jaar.
Veel voedingen hebben geen trafo (meer) en de zaak wordt electronisch geregeld. Die electronica verbruikt voor zichzelf ook wat maar ook dat is minimaal. Zoals één van de vorige sprekers al meldde, hooguit een euro of zo per jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps, 2e zin: bij "In ieder geval" moet het woordje "niet" er uit