Mijn geiser gaat steeds zachter branden als ik koud water bijmeng, tot ie uit gaat. Hoe kan dat?

Als ik douche is het de laatste tijd zo dat het water of heet, of lauw is. Als ik de warme kraan aanzet en koud water erbij meng, blijft ie een hele tijd heet totdat ik er zoveel bijmeng dat ie ineens lauw is, of helemaal koud wordt. Ik heb bij de geiser gekeken en als ie lauw is branden de vlammen minder hoog dan als ie heet is. Wat kan ik hieraan doen? Ik eil gewoon warm kunnen douchen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Je gebruikt onder de douche te weinig warm water.
Met alleen warm, blijft het heet omdat het goed kan doorstromen,
doe je er koud bij, dan kan het warme niet meer volledig doorstromen.

Heb je een spaar douchekop, o.i.d?
Mogelijk zit er een weerstandje in je douchekop of slang, als je die eruit haalt kan er meer water door.
(je kan het ook even proberen zonder douchekop, als het dan wel warm blijft weet je dat je in de goeie richting zoekt)

Eventueel kan je een andere warme kraan een klein stukje op zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen spaardouchekop. Een andere kraan een stukje openzetten helpt wel. Vlammen blijven nu wel hoog als ik koud water bijmeng. Douche heeft t altijd prima gedaan totdat de geiser een paar weken terug gecontroleerd werd. Hebben ze m te strak afgesteld of zo?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan natuurlijk niet zien wat ze met je geiser hebben gedaan.. Misschien kan je zelf iets instellen, anders zou ik het aan degene vragen die erbij zijn geweest.
Door het bijmengen van koud water bij het warm water komt er een verminderde druk op het warm water. De geiser werkt op de waterdruk die hij ontvangt, daardoor kan de vlam kleiner worden