Ons drinken in de koelkast bevriest. De wanden en dergelijke echter niet. Weet iemand hoe dit komt? Hebben de stand al lager gezet maar helpt niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zijn de wanden ook beneden het vriespunt, alleen zie je dat niet omdat er geen water op zit dat ijs kan worden. Oorzaak: waarschijnlijk blijft de thermostaat hangen, waardoor de motor continu draait. Oplossing: stekker er uit en koelkast 1 dag helemaal laten ontdooien en hopen dat hij het daarna weer normaal doet. Betere oplossing: nieuwe thermostaat. Als het een erg oude koelkast is kun je overwegen een nieuwe te kopen, die zijn veel zuiniger in stroomgebruik, waardoor je de aanschafprijs kunt terugverdienen.

P.S.:
Kijk ook eens of de deurrubbers nog goed afsluiten (brandende zaklamp in de koelkast leggen). Hierdoor kan een groot temperatuurverschil ontstaan tussen voor in en achter in de kast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plusje, vooral voor die tip over een brandende zaklantaarn!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Heb ik ook gehad bij onze inbouwkoelkast. We hebben hem een tijd gebruikt zonder de voorzetdeur van de kast. Toen we die er voor deden bevroor alles in de koelkast. Hij staat nu op stand 2, en nog gebeurd het wel eens...heb nog tot en met stand 8 over. Ik zou bijna denken dat ik op stand 8 een extra vriezer heb.