Mijn koelkastdeur blijft soms zo'n 5 cm opstaan en met geen mogelijkheid is die dan dicht te maken. Wie weet wat ik moet doen?

Als je hem dan weer een paar keer verder open doet dan wil die uiteindelijk wel een keer langzaam dicht vallen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is er iets tussen de scharnieren gevallen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad bijna zeker iets in het scharnier kapot of iets dat in het scharnier de boel blokkeert.
Doe hem eens (voorzichtig) helemaal open, vaak kan je dan zien als er iets niet klopt. Voor merkkoelkasten zijn nieuwe scharnieren te,
voor budget koelkasten soms wel, soms niet.

Antwoorden (1)

Als 'ie niet dicht te maken is, dan zit er iets in de weg. Dat kan niet anders.
De oplossing is te ontdekken wat er in de weg zit en die blokkade op te heffen. Liefst zodanig dat het niet opnieuw in de weg komt te zitten.

Aangezien het probleem op te lossen lijkt door de deur weer open te doen en dan dicht lijkt het er op dat het niet iets is wat vanuit de koelkast zelf uitsteekt.

Ik zou daarom eens goed naar de rubbers rondom de deur kijken wanneer het opnieuw gebeurd. Zijn die niet dubbelgeslagen aan de kant van de deur waar ook het scharnier zit ?
Zo ja, dan zijn de rubbers waarschijnlijk aan vervanging toe.