waarom hebben stofzuigers altijd zulke kleine wieltjes, zodat ze niet eens over hun eigen snoer kunnen rijden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K
Cryofiel
9 jaar geleden
Mijn stofzuiger, een heel normaal model, rijdt zonder problemen over zijn eigen snoer. Ik vermijd dat overigens zo veel mogelijk, om het snoer niet te beschadigen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er wordt bewust met kleine wieltjes gewerkt om de schoonmaak-frustratie in stand te houden. De grootste aandeelhouders in de stofzuiger-industrie hebben namelijk ook de grootste aandelen in kalmeringsmiddelen.
Opmerkelijk is ook dat veel therapeuten en psychologen gebaseerd op echtelijke bemiddeling regelmatig schenkingen doen aan bosch, siemens, dyson en andere stofzuiger-fabrikanten met het subtiele verzoek de wieltjes vooral klein te houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahaha Ralphy! :)

Het beste antwoord

Te kleine wielen kunnen inderdaad problemen geven met over dingen rollen, zoals een snoer.

De wielen en het gewicht van de stofzuiger zijn belangrijk voor de wendbaarheid. Een stofzuiger moet soepel achter je aan bewegen. De wielen moeten soepel en geruisloos lopen. Grote achterwielen maken een stofzuiger beter manoeuvreerbaar, maar kunnen alleen naar voor en achter bewegen. Kleine wielen aan de voorkant zorgen ervoor dat de stofzuiger je goed volgt en niet alle kanten uitschiet. De kleine wieltjes kunnen alle kanten op, zodat je gemakkelijk om obstakels heen kunt.

Voordelen van de kleine wielen zijn dus de wendbaarheid en het kunnen draaien en rollen in meerdere richtingen. Niet alle merken en typen stofzuigers hebben alleen kleine wielen of te kleine wielen. De ene fabrikant besteed meer aandacht aan het gebruiksgemak dan de ander.

Toegevoegd na 9 minuten:
Met name een aantal stofzuigertypen van de merken Siemens en Bosch hebben alleen kleine wendbare wieltjes. De meeste andere merken hebben een combinatie van grotere achterwielen met een kleiner wieltje of wieltjes aan de voorkant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze hebben niet "altijd" kleine wieltjes , met kleine wieltjes is vaak het verschil tussen goedkoop en duurkoop.
Plaatje bij antwoord
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Mijn supergoede (dure) Miele stofzuiger heeft ook kleine wieltjes, dus ik begrijp de goedkoop = duurkoop uitspraak niet helemaal. En de Dyson is heel duur, maar volgens de consumentenbond niet eens goed.
De kleine wieltjes zijn er destijds onder gekomen, om ze helemaal weg te kunnen werken. Grotere wielen zouden niet onder, maar aan de zijkanten tegen de body van de stofzuiger komen, waardoor ze gemakkelijker achter stoelen en tafelpoten blijven haken. Het is dus eigenlijk gedaan om de stofzuiger aan de buitenkant zo glad mogelijk af te kunnen werken, en het geheel toch zo laag mogelijk te houden.
jc54