Kan een gasstel op een koelkast staan?

Dus dan bedoel ik een kleine koelkast met zo'n los gasstel. Wordt het dan niet te heet? Of kan het er gewoon op staan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou opzich kunnen maat ik zou er wel wat tussen doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor. Ook ik heb jarenlang zo gekookt met een 4-pits gasstel staande op een kamer model koelkast. Niks mis mee, niet gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan prima. De onderkant van het gasstel wordt niet heet.

Antwoorden (2)

Nee, dat wordt niet heet. Het is de bedoeling dat de hitte van de gasvlam naar boven gaat. Daarom staan pannen ook altijd OP het gas, en niet erONDER.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ik begrijp niets van dit antwoord. De vraagsteller wil een gasstel op een koelkast zetten, niet een koelkast op een gasstel. Het lijkt of jij meent dat de vraagsteller een koelkast op een gasstel wil zetten. Wat is er nu niet mogelijk, volgens jou?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antwoord is helder lijkt me, als je een gasstel op een koelkast zet dan wordt dat niet (te) heet onder het gasstel. Omdat warmte naar boven gaat. En tussen de brander en de koelkast zit nog voldoende ruimte om de uitstraling naar onder op te vangen. Maar mogelijk lees ik iets heel anders dan jij doet...
Antoni
10 jaar geleden
Ik begreep eerst uit de eerste zin van dit antwoord, dat het onmogelijk is om te koken op een gasstel dat op een koelkast staat, omdat dat gasstel dan (volgens die eerste zin) niet heet wordt. Daarna werd de rest van het antwoord helemaal abacadabra. Nu ik het antwoord opnieuw lees, begrijp ik wat Reddie bedoelde te zeggen: wat de vraagsteller wil, is wèl mogelijk. (het gasstel wordt wel heet, en je kan er wel op koken, maar het wordt niet (te) heet aan de onderkant, omdat de hitte omhoog gaat)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Tjonge, al die minnen terwijl het antwoord gewoon goed is, van mij dus een plus.
Reddie
9 jaar geleden
@Astrid66 , misschien was mijn formulering wat te kort en onduidelijk.
Ik heb jaaaaaaren lang op deze manier gekookt en mijn koelkastbovenblad is nooit te heet geworden Zoals jij het beschrijft word het al sinds mensenheugenis gedaan en ik heb nog nooit gehoord dat er is mis gegaan is, dus je kunt het rustig op die manier plaatsen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Hier staat het al heel lang zo.