Als je een metalen Waterkoker gebruikt, krijgt je thee (water) dan een metalen smaak ?

Ik heb een nieuwe waterkoker nodig, maar ik heb wel eens gehoord aks je een metaalachtige waterkoker gebruikt dat het water een metaalachtige smaak krijgt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook een deels kunststof waterkoker heeft een metalen verwarmingselement. Het zal dus niet veel uitmaken. Eerst een paar keer de nieuw waterkoker schoonkoken voor gebruik. Dan heb je geen last van plastic en fabricage nieuw bijsmaakjes.
http://www.testgoed.nl/waterkoker

Het beste antwoord

Volstrekt flauwekul, het kan wel zo zijn dat sommige nieuwe waterkokers eerst moet inbranden en dat daar een raar luchtje aan kan zitten, maar het is daarna niet meer of minder dan wanneer je het in een fluitketel kookt....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor u antwoord/reactie.

Andere antwoorden (2)

onzin, je waterleiding is ook van koper, proef je echt niets van.
evt. eerst de ketel een keer schoon laten koken om evt. vervuiling (smaak) er uit te krijgen.

succes, nussie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is niet zo behalve als het een metalen waterkoker uit de middeleeuwen is waar metaal schilfertjes van af komen.