Zijn er ook waterkokers die doorkoken?

Dus een waterkoker die niet automatische uit gaat als het water kookt? er zit namelijk veel kalk in ons water, en koken het water altijd even door.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Reddie
10 jaar geleden
Jazeker, die heten fluitketel.
Ivana
10 jaar geleden
Dat zijn de antieke, die bleven doorkoken, maar de huidige doen dat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon het deksel er niet op doen, dan slaat hij niet af
Dat doe ik altijd met ontkalken

Antwoorden (2)

Deze kookt 30 minuten door als je kiest voor 100 graden. Ik ben in het bezit van een Bosch styline waterkoker, deze heeft als voordeel dat je de temperatuur in kan stellen op 70, 80, 90 of 100 graden en er zit een warmhoudknop op. De warmhoudknop zorgt ervoor dat de sensoren in werking treden, zodat de temperatuur 30 minuten wordt vastgehouden. Stel je hem in op 100 graden, dan blijft hij 30 minuten 100 graden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste waterkokers die ik in mijn leven heb gebruikt koken door als je het deksel openzet, probeer het eens met je huidige waterkoker, kan goed zijn dat deze ook door blijft koken met open deksel.