Hoe werkt een wasdroger?

Als ik mijn was in een wasdroger doe, hoor ik dat de trommel beweegt. Ook merk ik dat de was na afloop niet alleen droog (of: droger) is, maar ook warm.

Mijn indruk is dat een wasdroger de was droogt door de was te husselen en er intussen warme lucht doorheen te blazen. Wikipedia lijkt mijn indruk te bevestigen, maar sluit andere droogactiviteiten niet uit.

Klopt mijn indruk, of doet een wasdroger meer dan husselen en blazen?

Het beste antwoord

Een wasdroger droogt was die vochtig uit de wasmachine komt. In de trommel draait de kleding rond terwijl er warme lucht doorheen geblazen wordt.

Er zijn verschillende soorten wasdrogers, allen werken ze op deze manier, alleen de manier van vocht afvoeren verschilt, hoe dat gaat lees je in de link.

Hoe de droger droogt, had je dus goed begrepen.