als op een vloerdimmer in de ingeschakelde stand het aan/uit lampje niet brandt, is ie dan stuk?

ik heb tussen bij een vloerlamp (halogeen) en bijgeleverde trafo vervangen door dimbaar exemplaar. nu -zoveel jaar later, werkt het licht in de vloerlamp niet meer. het lampje lijkt niet stuk. het lichtje op de vloerdimmer brandt ook niet meer. mag ik concluderen dat de dimmer stuk is gegaan?

Toegevoegd na 21 minuten:
de eerste reactie had het over een zekering. waar zou ik die kunnen vinden?

Toegevoegd na 20 uur:
ik heb de dimmer opengemaakt maar ik zie geen zekering/

Toegevoegd na 20 uur:
ik heb de dimmer opengemaakt maar ik zie geen zekering/

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
of een zekering? :P

Het beste antwoord

Daar kan je wel vanuit gaan.

Als je de oude trafo nog hebt zou je die er (tijdelijk) weer op kunnen zetten om het zeker te weten.

Zekering zit in de dimmer, maar die gaan meestal niet zomaar kapot. En vaak zijn ze niet te vervangen, vooral in de goedkopere dimmers niet, want gesoldeerd of gekit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank