Waarom wordt de douche niet warm?

Sinds kort woon ik op kamers. Ik zit in een huis met twee anderen, ik heb een douche voor mezelf. Alleen, als ik douche dan wordt soms het water helemaal niet warm. Ik heb van alles geprobeerd; kraan helemaal open zetten, kraan heel heet zetten, een combinatie van die twee, 5 minuten wachten voordat ik eronder stap, maar niks helpt.
De andere douche (die een verdieping lager staat) doet het perfect.

Als ik douche gebruikt niks (behalve de verwarming?) warm water. We hebben een geiser, die staat achter 'mijn' douche. Ik heb gemerkt dat als ik de douche aanzet, de geiser soms helemaal niet aan slaat.

Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan komen door de geiser ofz
Ritsuka
10 jaar geleden
En de kraan van de wasbak doet het wel warm?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Komt er veel of weinig water uit de douche? Als er een spaarkop o.i.d. op zit zou het kunnen dat de douche net te weinig water verbruikt om de geiser aan te laten slaan.
Draai dan tegelijk ook een andere warm water kraan (een klein beetje) open.

Antwoorden (1)

Te weinig waterdruk, omdat je op bovenste etage wooont, zodat geyser niet aanslaat. Hij werkt misschien wel, als niemand in huis water gebruikt..