Waarom lekt onze waterkoker?

Wij hebben dit jaar al drie waterkokers gekocht en iedere keer gaat deze na enige tijd lekken aan de onderkant. Er ligt iedere keer nadat we water hebben gekookt een flinke plas water. Iemand enig idee hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.2K
ronron1212
10 jaar geleden
Zet je e wel uit na het koken

Antwoorden (3)

Dit komt door kalkafzetting tussen de verwarmingsplaat en de rubberen afzetring.
Dit kun je voorkomen door de waterkoker na gebruik leeg te gooien en droog te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord maar dat is het probleem niet. We hebben deze waterkoker nu max 2 maanden, het lijkt me sterk dat hij nu al helemaal verkalkt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Controleer toch de hardheid van je water maar eens, als de andere antwoorden je niet helpen, dat kan snel tot kalkafzetting komen.
Een kwestie van deze nooit helemaal leeggooien maar een beetje water in laten staan zodat die rubberen ring vochtig blijft. Heb hier al 20 jaar zo'n plastic geval van krups die nog waterdicht is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Correct. Door er iets water in te laten kan de warmteplaat z'n warmte kwijt. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik er water in laat staan loopt hij vanzelf leeg en staat de waterkoker met de onderkant dus in het water. Ik vermoed dat het komt omdat we de koker vaak per ongeluk voller doen dan de max.hoeveelheid. Maar dan snap ik niet waarom hij iedere keer kapot gaat en binnen de kortste keer gaat lekken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap het ook niet.
Maar het is niet normaal, dus iets doe je fout.
Maar wat dat is is van een afstand moeilijk te beoordelen..........
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3 waterkokers in 1 jaar verslijten is wel erg veel.
Je vult de waterkoker te vol en vervolgens kookt hij over.
Daarna zie je een plas water rondom de waterkoker, en lijkt het alsof hij lek is...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou het best kunnen zijn. +