Wat gebeurt er als tijdens een wasprogramma de watertoevoer plotseling stopt?

Toevallig was het wasprogramma net afgelopen toen er plotseling geen water meer uit de kraan kwam. In de buurt bleek er gewerkt te worden aan de waterleiding. Kan het kwaad als dat zou zijn gebeurd terwijl het programma nog draaide?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de machine op dat moment genoeg water heeft, loopt het wasprogramma gewoon door. Daarna wordt het water weggepompt en gecentrifugeerd.
Als het programma dan nog niet afgelopen is wordt de watertoevoer geopend, en gaat de was door op het moment dat er genoeg water in de machine zit.
Als er geen watertoevoer is blijft de machine dus staan met open aanvoer.
Niet echt alarmerend.
De kraan wordt echter geopend door een stroom door een elektromagneet. Mogelijk gaat die warm worden.
Als je merkt dat er geen waterdruk is kun je de machine (tijdelijk) stoppen door bv het deurtje open te klikken.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als t goed is zit er n waterslot op de wasmachine deze doet t dan niet als er geen waterdruk is iid geval bij n merk machine zoals miele of bosch