Bij de duurdere combinaties zijn vriezer en koelkast twee volkomen zelfstandig werkende apparaten, elk met hun eigen koelsysteem ( 2 compressoren).
Als de binnenverlichting het ook niet doet, zit de koelkast zonder stroom.
Anders kan bijvoorbeeld de regelaarvan de koelkast te laag of op nul staan.
Of er is een echte storing in het koelsysteem, bijvoorbeeld de compressor van de koelkast (goed luisteren) of een lek in het koelcircuit.

Bij de minder dure combinaties maken vriezer en koeler gebruik van één koelsysteem.
Als de vriezer het dan wel doet, dan is het apparaat grotendeels in orde.
Dan moet je denken aan een subtielere storing.
Dikke ijslagen in de vriezer werken isolerend en vragen meer koel-capaciteit van het systeem, zodat er te weinig "overblijft" voor het koelgedeelte. Ontdooi eens.
Verder misschien dingen als te weinig koelvloeistof of een verstopt ventiel.