Wat is het verschil tussen originele en alternatieve stofzuigerzakken?

Ik zag dat deze vraag twee jaar geleden al eens was gesteld maar daar was niet echt een antwoord op gekomen.

Ik heb nu een Miele stofzuiger en heb daarvoor originele zakken gekocht. Miele raadt dat aan zodat er geen schade ontstaat aan de stofzuiger of de 'omgevingshygiëne of uw gezondheid' (zie: https://www4.miele.nl/b2c_tp/catalog/setCurrentItem/(layout=6_5_89_23_75_24_91_10_64_26_9&citemarea=523317D5B64E05A0E10080000AB5C9E1&uiarea=7&ctype=areaDetails&next=seeItem&carea=523317D5B64E05A0E10080000AB5C9E1&citem=523317D5B64E05A0E10080000AB5C9E1502527B6133484E0E10080000AB5C9E4)/.do).

Ik snap dat het commercieel handig is van Miele om dit zo te zeggen maar hun stofzuigerzakken leken me altijd ook echt beter.

M'n vriendin verklaart me echter voor gek. Zij koopt haar Miele stofzuigerzakken gewoon in een webwinkel www.stofzuigerzakken.nu. Die zijn echt een stuk goedkoper en volgens haar ook nog van echt goede kwaliteit (zie http://www.stofzuigerzakken.nu/MIELE-STOFZUIGERZAKKEN). De meeste winkelketens verkopen trouwens ook gewoon eigen alternatieve Miele zekken die volgens mij ook helemaal prima zijn.

Weet iemand wat nou precies het verschil is tussen originele en alternatieve stofzuigerzakken? Is het de pasvorm, de inhoud (aantal liter), het materiaal?

Of is het allemaal onzin en zijn alle stofzuigerzakken gewoon even goed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

Dat is allemaal even goed. Maar merken verkopen hun stofzuigers met weinig winst en hopen dat goed te maken met de verkoop van stofzakken. Maar daar hoef je niet in te trappen. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld printers die tegen kostprijs de deur uitgaan en waarbij je dringend wordt aangeraden de originele, dure, cartridges te kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de originele stofzakken is tijd en geld uitgetrokken om ze te maken en te testen, en op de markt te brengen.
De namaak lift op deze kennis mee, en gebruikt deze kennis en heeft dus geen ontwikkelingskosten en advertentiekosten, dus die kan veel goedkoper zijn.
hetzelfde geldt voor de A merken en huismerken in de supermarkt.
Het A merk werkt het idee van een nieuwe verpakking uit, en de B merken maken er gebruik van