Kun je ook goedkopere, alternatieve, stofzuigerzakken gebruiken bij de Siemens VS07G1666 ?

Welke stofzuigerzakken kun je gebruiken, naast de officiële Siemens stofzuigerzakken voor dit model?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Blokker heeft voor alle stofzuigers alternatieve zakken. Ze zijn vaak ook nog in de aanbieding. Ik gebruik ze al jaren. Wel je stofzuigernaam en typenummer meenemen.

Antwoorden (2)

volgens mij zouden alle stofzuigerzakken met dezelfde maat als de originele er in moeten passen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat klopt naar mijn ervaring niet, dan past het karton, waar de slang inkomt, niet goed in de stofzuiger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9/10 keer past het wel, ik zou gewoon goedkope stofzuigerzakken kopen en het passen.
Naast de originele zakken zijn voor de meeste stofzuigers ook nog meerdere alternatieve zakken te vinden. Deze zakken zijn vaak geschikt voor meerdere merken en talloze typenummers. Zoek het typenummer van je stofzuiger op de verpakking om de juiste zakken te kiezen.

Omdat de stofzuigers alleen met de originele zakken worden getest, is over de kwaliteit van alternatieve zakken geen algemene uitspraak te doen. Als je een alternatieve zak in je stofzuiger uitprobeert, kun je het beste goed de binnenruimte van de stofzuiger in de gaten houden. Als deze heel stoffig is, dan lekt de zak hoogstwaarschijnlijk. Een lek kan ervoor zorgen dat de stofzuiger kapot gaat. Als aangetoond wordt dat de alternatieve zak daarvan de boosdoener is, dan mag de verkoper weigeren de stofzuiger te repareren of vervangen.