Wat is er aan de hand met mijn diepvriezer?

Sinds enige tijd slaan de stoppen af en toe door. Het probleem zit hem in de diepvriezer (zo'n no-frost ding) want als we deze uitschakelen is er geen probleem meer.
Dezelfde diepvriezer staat nu al twee weken probleemloos in de winkel te draaien. Wat is de oorzaak en beter nog, hoe kunnen we het oplossen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

1 Mogelijk verwar je stoppen door slaan met de aardlekschakelaar.
Dit laatste komt nog al eens voor met de wat oudere vriezers, ze krijgen last van lekstroom en dan gaat de aardlek er uit.
2 Op een andere plaats waar een sterkere aardlekschakelaar staat, gaat hij er net niet uit.
3 Zou het kortsluiting zijn, dan gaan de stoppen door, dus ook in die winkel.
4 Was je groep waar de vriezer op stond, soms af en toe overbelast, gaat ook de stop er uit en in die winkel is die groep niet over belast.

Het lijkt me dus of punt 1 of punt 4.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je teveel apparaten op een groep hebt staan, kan dit gebeuren. Dus of op een andere groep aansluiten of de groep laten verbouwen tot een sterkere groep. Huur wel een erkende elektriciën in.