Het formaat. De kleinere zijn meestal goedkoper dan de grotere...

Zonder gekheid: het verschil merk je bij het in elkaar zetten.
Een ventilator van goede kwaliteit zet ik binnen een kwartier in elkaar.
Maar laatst kocht in goedkope ventilator, en de kwaliteit was heel beroerd.
Gaten verkeerd geboord in de fabriek en dat soort dingen. Anderhalf uur bezig geweest om het ding in elkaar te zetten...

Natuurlijk had ik er mee terug kunnen gaan naar de winkel, maar ja, het was bloedheet in mijn slaapkamer en had snel verkoeling nodig.
Goedkoop is vaak duurkoop, maar uiteindelijk na de nodige problemen om het ding in elkaar te zetten, verkoeld hij gelukkig wel naar behoren.

Een ander verschil in kwaliteit kan zijn: het lawaai dat het ding voortbrengt.
Kan te maken hebben met de motor, of hoe de schroef gevormd is.

Een koele slaapkamer is fijn, maar als je vervolgens niet kan slapen door het lawaai van de ventilator wordt je daar ook niet vrolijk van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze doen allebei hetzelfde werk, dus dat is het verschil niet.
Misschien dat de duurdere een bekend(er) merk is.
Of de duurdere heeft wat meer vermogen zodat hij harder blaast
Of het design is beter uitgedacht, mooiere uitstraling dus.
10 jaar geleden
Dat je voor de ene meer geld betaald dan de andere en ze waarschijnlijk allebei het zelfde doen ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je betaalt meer voor hetzelfde, maar bekend merk.
Of je betaalt meer, maar beter, want grotere draaiing of mooiere afwerking (versiering)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het verschil is natuurlijk: De prijs