Mijn HR ketel is nu 15 jaar oud en doet het nog prima, maar....hij kan het zomaar begeven, welke kan ik dan het beste nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid HR ketel mogen het maar 10 jaar doen. Anders kunnen er giftige dampen in het water terecht komen dat wordt gebruikt voor je verwarming
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt beter tegen de tijd dat je een nieuwe nodig hebt, gaan informeren. Er worden steeds verbeteringen ontworpen, dus die die nu prima zijn, zijn tegen die tijd waarschijnlijk verouderd. Ik heb nu een Vaillant ketel die prima voldoet, maar durf niet te zeggen of dat nu, een jaar later, nog steeds een goede keus is. Laat je adviseren door een vakman of vakvrouw op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een oude HR ketel vervangen door een nieuwe en toen bleek een jaar later dat ik €200 minder had verstookt in een veel kouder jaar.
Dus koop nu al een nieuwe.
paulus811
10 jaar geleden
Hugopro, wat een kletskoek is 'hr ketels mogen het maar 10 jaar doen'. Die onzin geloof je toch niet zelf?

Antwoorden (1)

Volgens de consumentenbond laatste Cv-ketel test (okt. 2012) heb je 3x beste koop.
ATAG E325EC
Intergas Kombi Kompact HReco 36
Vailant ecoTEC plus VHR NL 25-30/5-5
Voor de uitgebreide testresultaten moet je inloggen bij consumentenbond.nl
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/woning/cv-ketels/
jc54