Barsten in vaatwasmachine geschikte borden, waar ligt dit aan?

Ik heb een Whirlpool vaatwasser. Op het eco-programma (50 graden) zijn er barsten in mijn borden ontstaan, terwijl die wel vaatwasmachinebestendig zijn. Gelukkig waren het geen dure borden (Action). Als ik een snelprogramma draai, wordt de vaat niet droog. Wie heeft een goede tip?

1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echte barsten, dus dezelfde barst zichtbaar aan de voor en de achterkant, of barstjes in het glazuur o.i.d.? Een eco programma is langer, maar bij lagere temperatuur, dat zou voor je borden juist beter moeten zijn.
Het enige andere zou het wasmiddel kunnen zijn, maar dat kan alleen de buitenste laag aantasten.
joro
10 jaar geleden
De barsten zijn zichtbaar aan de voor- en achterkant, terwijl het glazuur glad aanvoelt. Ik gebruik Sun-poeder. Dit omdat ik een smalle vaatwasser heb en het dus beter doseerbaar is. Bovendien heb ik gelezen dat een oud-wasmachine-monteur schreef dat vaatwastabletten funest zijn voor de vaatwasser.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou het kunnen dat ze tegen elkaar aan tikken in de vaatwasser? Anders denk ik dat het aan de borden ligt.

Antwoorden (1)

1) Koop niet bij de Action;
2) Alle borden die ik regelmatig gebruik, van goedkoop tot duur, hebben geen problemen in de vaatwasser. Gewoon goed schoonmaken. Zeker niet op de eco-stand want bij die stand zullen eer ook minder bacteriën verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1) Koop niet bij de Action.
Slechte borden dus, ik zou het anders ook niet weten