Waarom gaat mijn verwarming niet aan?

Ik heb een verwarming in mijn kamer en ik heb de knop op 5 gedraaid. Op de draaiknop zit ook een zwart knopje in de vorm van een pijltje. Die heb ik ook ingedrukt. Ik heb de knop erafgehaald en dat pinnetje kan ik in drukken, dus dat zit ook goed. Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 42 seconden:
ik heb een foto toegevoegd

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Misschien is, nu het wat warmer is, de ketel afgezet. Of slaat die alleen maar aan onder een bepaalde minimum buitentemperatuur. En dan kun je met die knop doen wat je wil, maar er gebeurt niets.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oh dat zal het wel zijn.. buiten is het inderdaad zonnig en warm. maar mijn kamer is erg koud. ik zal maar moeten wachten tot de zon mijn kamer in schijnt..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oh hij doet het weer opeens :s nouja, in ieder geval bedankt
anneliez
10 jaar geleden
soms zoek je het te ver he ;)
Ritsuka
10 jaar geleden
Waarschijnlijk zit de sendor in een andere kamer, dan slaat de verwarming pas aan als het daar koud is.
Had ik ook vaak, woonkamer warm (daar zat sensor) en mijn slaapkamer was kkoud
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stond er toevallig iemand onder de douche? Dan doet de verwarming het meestal even niet.
Als u dat centraal pinnetje kan bewegen en het op zijn uiterste uit positie staat dan komt het omdat de thermostaat te laag staat of de CV afgezet is.
Mogelijks ook omdat uw radiator vol lucht zit of dat de waterdruk te laag is om de hoogte te overwinnen.
Dus:
1) thermostaat verhogen.
2) CV aanzetten.
3) radiator ontluchten en water bijsteken.
4) water bijsteken tot de minimum druk.

Dat "pijltje" op de knop is een zwart stukje plastic welke u kan versteken om als begrenzer in te stellen.