Als ie nog doet waar ie voor gemaakt is houden, en anders wegdoen. Repareren is tegenwoordig vaak niet meer lonend. Vaak kan je beter een vervangend 2e handsje kopen voor de prijs van een pot verf.
11 jaar geleden
ik zou hem wegdoen,want hij kan als hij draait gaan vonken ,zo als hij ook vonkt als
je iets met een goud randje er in zou zetten,en repareren lijkt mij geen optie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet altijd roest maar het kunnen ook vetspatjes zijn die nu verbrand zijn.
Dus eerst even inspuiten met een "Barbecue en ovenreiniger", een flik stuk laten inweken en proper wrijven met een natte doek, eventueel herhalen tot alles weer blank staat.
Ook de "antenne", dat is dat mica plaatje, regelmatig kuisen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergeten vermelden dat dit geen ijzer is maar inox en dus niet kan roesten !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo, is gewoon metaal met witte verf! Als ik de blaasjes aanraak, verschijnt de roest. Werkt wel maar is misschien gevaarlijk (straling)? Deze Samsung is 3 jaar oud.(110 euro) Vast bedankt voor alle antwoorden!
De magnetron niet meer gebruiken.

Het is niet ondenkbaar dat er roestdeeltjes in het eten terecht komt tijdens het gebruik van de magnetron.