Hoe krijgt een Bosch Maxx 6 wasmachine het wasverzachter bij de was?

In het middelste vulbakje zit namelijk een cilinder vormig kokertje verticaal er in. Daar over heen gaat een iets grotere koker. Deze tweede koker sluit eigenlijk het eerste kokertje af. En komt tegen het vul bakje te zitten.

Bovendien kan het wasverzachter nooit omhoog stromen. Er wordt ook geen water doorheen gestroomd zoals bij het eerste en derde vul bakje (voor het waspoeder).
Dus hoe komt het wasverzachter dan toch bij de was?
Voor ik een was draai, en nadat de was gedraaid is zit er nog steeds wasverzachter in.

Of moet het misschien gevuld worden tot aan de maatstaaf "max" wat op he t vul bakje staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Dat komt omdat er een verstopping zit in dat "buisje" waar het product moet doorlopen.
U zou het bakje er moeten uit halen en vervolgens demonteren zoals op de afbeelding van een Bosch Maxx 1400 ( zal bij u ook wel zo zijn) of kijk eens in uw handleiding.

Toegevoegd na 5 minuten:
De wasverzachter meng zich met water en stroomt over dat binnenste buisje tot in de trommel.
Het hoeft niet noodzakelijk tot aan de "Max" gevuld te worden.