Tafelzout bevat de antiklontermiddelen natriumferrocyanide (E535), kaliumferrocyanide (E536) en natriumaluminiumsilicaat (E554).
Deze antiklontermiddelen reageren met de ontharder van de vaatwasmachine. Bovendien lost het zout veel te snel op door de kleine korrels, waardoor verstopping van het labyrint kan optreden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal niet. Gewoon zout is los van samenstelling en lost daardoor veel te snel op.
Regenereerzout is niet voor niets van die harde vaste blokken.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.aquacell-waterontharder.nl/cms/zoutblokken-bestellen
jc54
11 jaar geleden
Dat maakt niets uit want het zout lost maar op tot het verzadigd is ! ! !
Of het nu grof of fijn, korreltjes of blokjes zijn.
Het is wel duurder met keukenzout omdat het meer geraffineerd is.