Hoe open ik behuizing van het reservoir van stoomstrijkijzer Philips GC8220 voor het vervangen van stroom/watersnoer?

Omdat stoffen isolatie van kabel helemaal versleten was, heb ik nieuwe kabel besteld. Het vervangen aan de kant van het strijkijzer zelf ging prima, maar aan de kant van het reservoir kom ik er niet bij. Heb 2 schroeven aan onderzijde verwijderd, maar krijg het niet open, zie ook geen verdere schroefgaten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er ergens een sticker zit, die eraf halen, vaak zitten daar schroeven.

Antwoorden (1)

Als je de schroefjes los hebt en onder stickers of rubber dopjes zitten geen andere schroefjes dan kun je meestal door de behuizing voorzichtig iets open te buigen een haakje of rand vinden. Helaas zit er weinig systeem in dit soort apparaten. Het is elke keer weer een uitdaging om apparaten open te krijgen. Soms kun je voorzichtig met een (kleine) schroevendraaier een kleine opening maken waardoor je ziet waar die blijft haken. Onze vrienden uit Eindhoven geven weinig info hoe je hun apparaten kunt openmaken.