Waarom blijft op onze koffiemachine (domo) altijd het teken staan dat het afvalbakje erin moet leeggemaakt worden?

Dit tekentje blijft er ook nog op staan als ze reeds volledig proper gemaakt is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het appaart heeft een sensor welke meet of de afvalbak vol of leeg is. Misschien is deze vies en moet het schoongemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben dit toestel pas een week (en het is al een ander omdat de vorige die ook pas nieuw was, niet goed doorliep en de technieker vond het probleem niet en die had ook dat probleem dat dat tekentje erop bleef staan) Alles is vorig weekend schoon gemaakt en wordt dagelijks gebruikt voor maximum 3 tassen koffie). De technieker die geweest was, kende er wel niet veel van, maar die beweerde dat dat machine niet kan weten wanneer dat bakje juist vol is, maar dat het na het uitkuisen nog blijft staan is wel niet erg normaal. En waar bevindt die sensor zich? In het boekje staat daar niets over. En is dit dan zo snel vies?
Lastig zo te beantwoorden. Er zal intern een signaal zijn dat het afvalbakje vol zit.
Dit signaal is afkomstig van de sensor ergens in (de wand) van het afvalbakje. Eerst kijken of de sensor wel goed schoon is. Ook een klein beetje vuil kan de sensor voelen als " volle afvalbak". Als dat het niet is zul je de draden van de sensor moeten controleren. Zit hier kortsluiting tussen (vuil of vocht kan ook kortsluiting veroorzaken) of zitten de draden juist los, zoals een gebroken soldeerverbinding.

Als dat er allemaal goed uitziet zul je de sensor zelf moeten doormeten. Je moet daarvoor weten wat de schakelstanden van de sensor zijn.
Als de sensor zelf kapot is kun je proberen op internet bij onderdelen winkels een nieuwe sensor te krijgen. Voorzichtig zijn, stekker eruit, goed kijken hoe het zit, desnoods ff fotootje maken. Succes!