Hoe bereken ik de capaciteit van mij verwarming?

Blijf het maar koud vinden in huis. Alle ramen en deuren sluiten prima heb zelfs band geplaatst in de deuren en ramen. Twijfel aan het aantal radiatoren in mijn woning. +\_ 45m2 en maar 2 radiatoren. I dubbel van ongeveer 150 cm lang en 60 hoog en 1 van 80 cm en 100 hoog. Wel dubbel. Kan mijn gashaard wel aansteken maar dan word het boven weer koud. Wat is de formule om het te berekenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

In bijgevoegde link kan u het vermogen van uw radiatoren berekenen.
Let wel dat het volume telt en niet de oppervlakte. L x B x Hoogte = x m³.
Dikwijls is de ketel temperatuur te laag bij dergelijke temperaturen.
Bij der meeste ketels of geisers staat die meestal maar op 60 a 65 °C en dat is te weinig. Nu kan u die best verhogen tot u een behagelijke temperatuur heeft in huis, vooral omdat het oppervlak van uw radiatoren moet voldoen voor zo een ruimte.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog een link waar u het benodigd vermogen kan berekenen volgens de ruimte.