Kan je alle soorten melk gebruiken in een koffiemachine (merk DOMO)?

In de handleiding staat er om volle melk te gebruiken. Maar zou soyamelk of kokosmelk ook goed zijn? Of zou dit voor rappere slijtage of blokkeren (in soyamelk zitten er velletjes) van de machine kunnen zorgen?

Toegevoegd na 1 uur:
Welke melk zou het beste zijn voor in de koffiemachine (niet alleen de smaak, maar om de goede werking van de machine te behouden)? sojamelk, rijstmelk, amandelmelk,...? Liefst plantaardig of vrij van lactose.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K
bamibal
11 jaar geleden
Dat is toch niet te zuipen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
soyamelk is nog zo slecht niet van smaak en beter verteerbaar
bamibal
11 jaar geleden
Ik dacht meer aan kokosmelk in de koffie. Maar misschien is het juist een verrassende combi...

Antwoorden (2)

Volgens de consumentenbond, die een stukje hebben geschreven over espressomachines en melk opschuimen) kan het met alle soorten melk: "Welke melk opschuimen?
Het maakt in principe niet uit welke melk je gebruikt voor het opschuimen maar volle melk wordt over het algemeen het lekkerst gevonden en geeft het mooiste resultaat. Het hoeft dus ook geen koemelk te zijn; sojamelk kan ook. Voor het maken van latte art (figuurtjes in cappuccino) werkt volle melk het beste."

Echter, ik zou je adviseren om te kijken op de site van de fabrikant (ik ken het merk koffiemachine niet) te kijken of op gebruikersforums zoeken naar het antwoord naar deze vraag. Ook de telefonische klantenservice kan uitsluitsel bieden. Even informeren kost weinig tijd en geld, maar kan een hoop ellende besparen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Via de tweede link vind je op de vergelijkingssite 'Kieskeurig' een discussie waar ook het gebruik van sojamelk mogelijk blijkt te zijn. Wie weet kun je dit ook terugvinden voor jouw koffiemachine? Ik zie nu dat het DOMO is, maar dacht dat dat het merk van de melk was ('in die makkelijke pakken'). Zal eens kijken of ik nog wat vinden kan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik kan het voor domo-machines niet terugvinden. Wel heb ik de contactgegevens gevonden. Je zou er eens een telefoontje of mail aan kunnen wagen; hierbij de contactgegevens (3e link):

Linea 2000 bvba
DOMO ELEKTRO
Dompel 9
2200 Herentals
Belgium

Tel. +32 14 21 71 91
Fax +32 14 21 54 63

linea@linea2000.be
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,

U mag ook andere melk gebruiken, als u dat wilt,

maar met volle melk krijg je een betere schuimkraag ( melklaag)
en is ook lekkerder, (maar dat is persoonlijk)

Succes!