Dit is een beschrijving van hang lamp(3 x Max 50W GU10)Beteken dit 50Watt in totaal of 150 Watt in total?

1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook GU10 ledlampjes, dan ben je met 15 Watt klaar.
koraal19
11 jaar geleden
je bedoelt in totaal 45 watt ?

Het beste antwoord

Zoals gezegd geld het voor Maximaal 150 watt, dus 3 x 50 watt lampjes. Led lampen zijn inderdaad een goede en energie zuinig oplossing. Let echter wel op welke lampjes je koopt er zijn namelijk zowel AC als DC lampen op de markt. Je zal voor GU10 AC lampen moeten gebruiken. Als je DC lampen hebt en die aansluit op AC dan zullen de lampjes binnen de kortste keren de geest geven.

Kleine Uitleg over AC en DC.

GU10 Lampen werken op netspanning en dat is in nederland 230 Volt AC waarbij AC staat voor Alternating Current oftewel Wisselstroom.

Je hebt dezelfde lampen echter dus ook in DC en DC staat hierbij voor Direct Current oftewel Gelijkstroom.

AC is dus wat je hebben moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat betekent maximaal 150 Watt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koraal19
11 jaar geleden
Bedankt
Er kunnen 3 lampen in van maximaal 50w per stuk.

Tip: ik neem aan dat het om halogeen gaat. Vervang dit voor Ledspotjes. Ik heb zelf 3 spotjes van 3w per stuk en ze geven licht voor 35w halogeen.... pm maar voor het adres waar ik ze vandaan heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geeft dus aan dat de drie lampen bij elkaar 150watt (150 watt per uur). Hierboven wordt gepraat over spaarlampen maar de lichtintensiteit is vaak wel een stuk lager. Hou daar dan rekening mee als je hiervoor kiest. Heb zelf al eens spaarlampen gekocht die evenveel lumen aan licht zouden geven als gewone lampen. Was beduidend minder. Is moeilijk in te inschatten bij de aankoop.